Kleine plakkaten met telkens een herkenbaar icoon van een sociaal media platform

Social Media

Dichter bij je klant

Ieder social media platform heeft zijn eigen identiteit en communicatiestijl. Rekening houdend met je doelstellingen en beschikbare middelen gaan we op zoek naar de sociale media kanalen die het beste aansluiten bij je doelgroep. Dan werken we je social media strategie uit met de verschillende actiepunten die we zullen ondernemen.

De voordelen van sociale media

  • Gerichte interactie met je doelgroep
  • Verhoging van de naamsbekendheid
  • Klantenbinding
  • Vertrouwen klant winnen
  • Top-of-mind blijven
  • Kans op het viraal effect
  • Aantrekken personeel
  • Kort op de bal spelen (bvb. last-minute promotie, supportkanaal, ...)
  • Bereikbaarheid naar je klant toe
  • Formele en informele wijze van communicatie
  • Feedback verzamelen
  • Genereer bezoekersverkeer naar je website en omgekeerd
  • CreĆ«eren van merkambassadeurs

Wat kunnen we praktisch voor je doen?

  • Een overwogen keuze helpen maken in het selecteren van de geschikte social media kanalen.
  • Voorbereiden van de verschillende kanalen:
    • Aanmaken van: bedrijfspagina's, discussiegroepen, gebruikersprofielen, ...
    • De nodige instellingen configureren.
    • Alle gebruikersrechten instellen en toekennen aan de beheerders.
    • Ontwerpen van de nodige designelementen in lijn met de huisstijl.
    • Toevoegen van teksten en beelden.
  • Opleiding voorzien:
    • De verscheidene kanalen beheren.
    • Hoe en wanneer communiceren met je doelgroep(en).
    • Proactief kansen opzoeken en benutten.
    • Statistieken raadplegen en interpreteren.
  • Voeren van advertentiecampagnes
  • Ontwikkeling van een Facebook app (bvb. mini-site binnenin je Facebookpagina)
  • Ondersteuning bieden bij de content marketing
  • Uitgebreid rapportage brengen over de resultaten van je campagnes.
Het logo icoon van Banta - Building better brands online

Hogere visibiliteit. Diepgaandere klantenkennis. Meer opportuniteiten.
Wil je ook behendig worden in het omspringen met social media?

Ja, ik wil inzetten op social media!